PROGRAM INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ
„WIERSZOWANIE JĘZYKOWE, CZYLI WIELOJĘZYCZNOŚĆ NA CZASIE”
OPRACOWANY PRZEZ MGR KRZYSZTOFA CYLT
Inspiracją do powstania innowacji jest zamiłowanie do rymowania i wierszowania w językach obcych oraz nowatorskie szkolenie ODN „Limerykowe Rymowanie”. „Wierszowanie językowe” ma na celu skłonienie, zachęcenie uczniów do literackiej zabawy pełnej spontaniczności w poznawaniu warsztatu oraz kształtowaniu sprawności literackiej. Potrzebę poetyckiej improwizacji chwaliła i promowała wśród Polaków nasza cenna noblistka Wisława Szymborska, która tak pisała o drobnych formach wierszowanych: „Limeryki to niesforne ziółko z ogrodu literatury angielskiej. Jakoś dziwnie przyjęło się też w Polsce, grunt okazał się podatny”.
Dzięki współpracy z nauczycielami uczniowie będą tworzyć coś niepowtarzalnego i innowacyjnego – zbiór poezji wielojęzycznej (książkę wielojęzyczną) w której znajdą się najciekawsze wiersze. Twórcy będą mogli pisać w obcych językach nie tylko limeryki, ale również wiersze białe oraz inne formy pełne wyszukanych środków stylistycznych. Całość działań będzie służyć promocji szkoły i upowszechnianiu czytelnictwa w dobie epidemii COVID-19. Przedsięwzięcie wesprze działania Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły.
Założeniem innowacji jest przyczynienie się do zmotywowania uczniów w kreatywnej, lingwistyczno-artystycznej nauce języków obcych. Zaangażowanie i niebanalna wyobraźnia młodych ludzi z pewnością wpłyną na pozytywną realizację programu, a całokształt realizowanych działań okaże się sukcesem w posługiwaniu się językami obcymi.
Cele ogólne / podstawowe:
Cele szczegółowe: