dziennik elektroniczny2

A- A A+

Spis treści

1. Świetlica: "Gry i zabawy stolikowe z klockami konstrukcyjnymi"

2. Klasy I-III - zajęcia dodatkowe

3. Zajęcia z godzin dyrektorskich

4. Zajęciu indywidualne różnego typu: IPET, nauczanie indywidualne, zajęcia rewalidacyjne itp

5. Imprezy szkolne: apele, projekty

6. Innowacje pedagogiczne: "Media i my",


ROK SZKOLNY 2022/23

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. Wsparcie będzie przekazane w całości z góry - bez konieczności wniesienia wkładu własnego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W warsztatach wykorzystano kamerę cyfrową i aparat fotograficzny.z Laboratorium Przyszłości.

 

 

W warsztatach wykorzystano kamerę cyfrową i aparat fotograficzny.z Laboratorium Przyszłości.

FILMIK PONIŻEJ:

 https://youtu.be/rWWQm9vZY_4

 

FILMIK PONIŻEJ:

https://youtu.be/v2Aj8zY-MLc

 

 

 

 

 

Filmik tutaj

Relacja zdjęciowa z przedstawienia poniżej: http://zs1poz.pl/aktualnosci-szkolne/638-przygoda-w-bibliotece-przedstawienie-uczniow-klas-piatych-pasowanie-na-czytelnika

Filmik z występu tutaj

 

 

http://zs1poz.pl/aktualnosci-szkolne/657-rozstrzygniecie-konkursu-seflie-z-patronem

Kampania Społeczna z wykorzystaniem aparatu cyfrowego i kamery:

Projekt; Profesor Józef Kostrzewski - człowiek z pasją 13.02-3.03

Dzień 3 marca to ważna data w kalendarzu naszej szkoły – Dzień Patrona. W tym roku święto przybrało charakter telewizji śniadaniowej. Na zgromadzonych w sali gimnastycznej uczniów czekało wiele atrakcji: konkurs, interaktywne zadania, wywiady, występy artystyczne oraz nagrody i wyróżnienia.

Na początek – z humorem i w tematyce programu: „Józef Kostrzewski – człowiek z pasją” sylwetkę profesora słowami piosenki zaprezentowała Grupa Wokalna pod kierownictwem pani Agnieszki Teleckiej. Kiedy wybrzmiały słowa refrenu: „Gdy pasję masz, czujesz życia sens. Gdy pasję masz z siebie więcej dasz. Pasja to coś, dla czego warto żyć. Energia sił by pełniej z ludźmi być.”(słowa pani Joanna Kołaczyńska) – na kanapie zasiedli Uczniowie z pasją. Na pytania o swoje zainteresowania i pasje opowiadali: Aurelia, Natalia i Ania z klasy 4a, Zuzia z klasy 5a oraz Angelika z klasy 7b, Alex z klasy 8a i Tomek z klasy 8b. Wśród zaprezentowanych pasji znalazły się: piłka nożna, rysunek, jazda konna, pisarstwo, lotnictwo i gra na perkusji.

Widownia wzięła udział w interaktywnej zabawie polegającej na wskazaniu skojarzeń związanych z Józefem Kostrzewskim – wśród najczęstszych pojawiało się: archeologia i Biskupin. Następnie przedstawiciela klas wzięli udział w quizie o Patronie i szkole. Pytania nie były trudne, a uczniowie świetnie poradzili sobie z odpowiedziami. Kolejnym punktem programu było rozwiązanie konkursu „Selfie z Patronem”. Ku uciesze organizatorek konkursu: pani Elżbiety Praczyk i Lidii Raczak wpłynęło wiele ciekawych prac. Nagrody główne otrzymali: Karolina z klasy 4a – I miejsce, Aurelia i Julia z klasy 4a, Alex z klasy 8a, Natasza z klasy 6a – II miejsce oraz Marcel z klasy 7a, Janek i Staś z klasy 4b – III miejsce. Pozostali uczestnicy otrzymali wyróżnienia. Ponadto wręczono również nagrody za Ligę Piłki Siatkowej klas 7-8. Pierwsze miejsce wywalczyła klasa 8a, drugie – 8c, a trzecie zajęła klasa 7b.

Następnie prowadzące program: Natasza i Wiktoria zaprosiły Julię i Natalię z klasy 4a oraz panią Elżbietę Praczyk aby opowiedziały kampanii społecznej przygotowanej przez klasę 4a. Hasło kampanii brzmiało „Nie marnuj papieru, drzew brakuje wielu” i piosenkę o takiej tematyce zaśpiewały podczas programu uczennice z klasy 4a.

Na zakończenie programu ponownie wystąpiła Grupa Wokalna z kolejną piosenką o Józefie Kostrzewskim.

http://www.zs1poz.pl/aktualnosci-szkolne/649-jozef-kostrzewski-czlowiek-z-pasja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Współpraca z Chorwacją:

1. Projekt: "Szczęście jest wyborem" - montaż słowno-muzyczny

http://zs1poz.pl/aktualnosci-szkolne/672-montaz-slowno-muzyczny-pt-szczescie-jest-wyborem

2. Wizyta delegacji z Chrowacji

 http://zs1poz.pl/aktualnosci-szkolne/674-wspolpraca-ze-szkola-podstawowa-strahoninec-w-chorwacji-w-ramacj-programu-erasmus-ka1

 

Wykorzystanie drukarek 3D oraz aparatu cyfrowego z Laboratorium Przyszłości

 

 

 

 

 

 


 ROK SZKOLNY 2023/24

 

 

 

 Projekt: "Tabliczka mnożenia w 3D"

 

 

Projekt: "Naukowe zajęcia intergracyjne dla klas 6a i 6b"

W czwartek 19 października w szkole odbyły się zajęcia integracyjne dla klas 6a i 6b. Uczniowie pod czujnym okiem wychowawców Pani Anny Wiorek oraz Pani Bożeny Szychowskiej mogli doświadczyć, że nauka wcale nie musi być nudna. Dzięki pomocom dydaktycznym zakupionym w ramach projektu Laboratorium Przyszłości  dzieci mogły budować obwody elektryczne, przy tym poznać symbole graficzne i płynnie je odtwarzać przy użyciu zestawów naukowych.

Wspaniale młodzież przygotowała się także do udziału w konkursie ekologicznym "Zdrowe życie", który został przeprowadzony i rozstrzygnięty podczas zajęć. Ocenie komisji konkursowej podlegała zdrowa, kolorowa i smaczna eko- kanapka. Młodzież pracując w zespołach dwu- i trzyosobowych stworzyła wzorcowe " drugie śniadania", które powinno znaleźć się w każdym plecaku ucznia naszej szkoły - BRAWO WY!!!. 

Wspólny posiłek - pizza, upłynął na rozmowach i żartach, a mecze siatkarskie, poprzedzone eliminacjami, pozwoliły uwolnić energię i duże emocje w miłej i przyjaznej atmosferze oraz zdrowej rywalizacji. 

Wspólnie spędzony czas zakończył się seansem filmowym, podczas którego młodzież wygodnie na materacach i leżakach zakupionych w ramach szkolnego budżetu obywatelskiego, przy świeżym, aromatycznym popcornie mogła odetchnąć po całym niemalże dniu spędzonym w szkole. 

Zapraszamy do fotorelacji z zajęć 👍🤩👍 z wykorzystaniem aparatu cyfrowego z Laboratorium Przyszłości.

 

 

 

Obchody Narodowego Święta Niepodległości

z drukarką 3D

(zajęcia koła fizycznego 8-11-23)

            Narodowe Święto Niepodległości jest w Polsce obchodzone corocznie 11 listopada dla upamiętnienia odzyskania niepodległości przez Polskę w 1918, po 123 latach zaborów (1795–1918). Z okazji 105 rocznicy tego ważnego wydarzenia dla każdego Polaka w naszej szkole, 10 listopada odbył się uroczysty apel. Złoty wydruk Polski 3d umieszczony na fladze narodowej, który powstał podczas zajęć koła fizycznego został zaprezentowany społeczności szkolnej podczas szkolnych obchodów Narodowego Święta Niepodległości.

 Filmik do tematy tutaj

 

Budujemy obwody elektryczne

(zajęcia koła fizycznego)

            Na zajęciach koła fizycznego „Budujemy obwody elektryczne” uczniowie poznali zasady przepływu prądu elektrycznego. Dowiedzieli się, że obwód elektryczny to układ elementów tworzących drogę zamkniętą dla prądu elektrycznego. Obwód elektryczny tworzą: źródła prądowe i napięciowe, przewody elektryczne, włączniki oraz odbiorniki. Uczniowie z pasją budowali obwody elektryczne i świetnie się przy tym bawili.

Na zajęciach zostały wykorzystane zestawy naukowe zakupione w ramach projektu Laboratorium Przyszłości.


 

Filmik do tematu tutaj.

 

Projektowanie w klasie 2b

 Po przeczytaniu lektury " Pilot i ja" Adama Bahdaja uczniowie klasy 2b korzystając z klocków SkriKit ( Laboratorium Przyszłości) zbudowali własne projekty pojazdów latających, którymi wybiorą się w podróż pełną niezwykłych przygód.

Temat zajęć:

Baśnie, bajki i legendy - elementy charakterystyczne dla każdej opowieści. Wykorzystanie zestawu konstrukcyjnego SkriKit (LP)

Członkowie kółka plastycznego z klasy 3a na zajęciach projektowali charakterystyczne elementy, po których można rozpoznać, o jakiej bajce mowa. Powstało łóżko Śpiącej Królewny, chatka z „Bajki o Jasiu i Małgosi”, renifer Rudolf, Święty Mikołaj i wiele innych.

AAALABORAPRZEWOZ

 

🍽️Kolorowe, pachnące pyszności fizyczne🍽️

Zapraszamy na fotorelację z zajęć koła fizycznego, na których uczniowie bawili się świetnie. Było naukowo, kolorowo, pachnąco i bardzo smacznie. 

"Jesteśmy dumni z naszych naleśników oraz bogatsi w wiedzę i nowe umiejętności, które wykorzystamy w życiu codziennym 👍🏼"

Szkolni fizycy

Wspieramy wolontariat szkolny - członkowie koła fizycznego wyprodukowali podczas zajęć piękne, kolorowe i pachnące mydełka glicerynowe. 

 

Projekt: "Świateczna choinka w 3D"

Święta tuż, tuż. W prawie każdym domu stoją już pięknie przystrojone choinki. Klasa 2b w swojej sali udekorowała świąteczne drzewko ozdobami wydrukowanymi w drukarce 3D, którą otrzymaliśmy w ramach programu Laboratorium Przyszłości. 

 

 Przedświateczne warsztaty: Świeczki

Uczniowie klasy 6b pod okiem p. Bożeny Szychowskiej i korzystając z doświadczenia członków koła fizycznego wykonali wspaniałe świeczki, które ozdobią, w tym roku stoły wigilijne w ich domach. Zdjęcia z zajęc wykonana apoaratem fotograficznym  zakupionym w ramach Laboratroum Przyszlości.

 

Drukarka 3d - świątecznie 🎄💖🎄

Na zajęciach koła fizycznego uczniowie wykonali świąteczne wydruki 3d , które następnie pomalowali, ozdobili i przekazali opiekunowi szkolnego wolontariatu na kiermasz świąteczny. 

Wesołych Świąt 🎄🎁🎄

 

 

 

Z drukarką 3d wspieramy szkolnych czytelników

Na zajęciach koła fizycznego zostały wydrukowane fiszki, którymi nauczyciel biblioteki szkolnej nagrodzi w każdym miesiącu, w II półroczu roku szkolnego 2023/24 klasy wyróżniające się największą  aktywnością czytelniczą w oddziałach I-III w naszej szkole.

 

https://youtube.com/shorts/_7EIQpTAXMs?feature=share

 

Pomoc w nauce matematyki z drukarką 3d

Na zajęciach koła fizycznego uczniowie wydrukowali model układu współrzędnych składający się z 3 elementów: dwóch osi i podstawki. Model ten może być wykorzystany do przećwiczenia umiejętności podawania konkretnych współrzędnych oraz nauki mnożenia (na część z elementów podstawki zostały naniesione niektóre wyniki mnożenia). Ruchome osie umożliwiają również stworzenie różnych prostokątów, których powierzchnię uczniowie mogą później obliczyć.

Model będzie szczególnie przydatny uczniom naszej szkoły na zajęciach z matematyki.

 

 

ZABAWY SWOBODNE W ŚWIETLICY

 

 

 

 

 

❄️💧❄️💧❄️Ciecz nieniutonowska, śnieżna ciecz❄️💧❄️💧❄️

Ciecz nienewtonowska to ciecz, której lepkość nie jest wielkością stałą, lecz uzależnioną od siły nacisku. Im mocniej ją naciskamy, tym większy stawia opór, im łagodniej, tym bardziej przypomina ciecz taką jak woda . 

Zapraszamy na fotorelację z ciekawych zajęć kółka fizycznego. Wykorzystano do tego celu aparat zakupiony w ramach projektu Laboratorium Przyszłości.

 

 

 

🍎😋🍎  Fizyka w kuchni - Kisiel  🍎 😋🍎

Oto kolejne zajęcia z cyklu fizyka w kuchni Kilka jabłek, troszkę wody, skrobia ziemniaczana, barwnik i cukier to wszystkie składniki, które połączone w odpowiednich proporcjach smakowały wyśmienicie . Nasz kisiel jabłkowy był smaczny, prosty w przygotowaniu i bardzo zdrowy.

 

 

 

W Dniu Patrona klasa 2b zbudowała makietę Biskupina korzystając z klocków SkriKit ( Laboratorium Przyszłości

 

*** Konkurs "Jesteś najfajniejsza" ***

Z inicjatywy samorządu uczniowskiego w naszej szkole został przeprowadzony konkurs na najfajniejszą koleżankę w każdej klasie. 

Każda z najfajniejszych została obdarowana naszyjnikiem lub bransoletką, którą wydrukowali członkowie koła fizycznego na drukarce 3d.

*** Serdecznie gratulujemy ***

 

 

 

 

 

 

*** Warsztaty Wielkanocne ***

Zapraszamy na fotorelację z zajęć koła fizycznego, na których uczniowie wykonali zapachowe, kolorowe mydełka wielkanocne. Zdjęcia zostały wykonane aparatem zakupionym w ramach Projektu Laboratorium Przyszłości.

*** WESOŁYCH ŚWIĄT ***

 

 Koniczynki na szczęście dla Historyków od Fizyków

 Przed etapem finałowym Konkursu Wiedzy o Powstaniu Wielkopolskim szkolni fizycy wspierając historyków wydrukowali na drukarce 3d i przekazali na szczęście amulety, czyli czterolistne koniczynki. ***** Trzymamy kciuki i życzymy sukcesów *****

 

❤️❤️❤️ Serca ❤️❤️❤️

W oczekiwaniu na kwiecień i pewne wspaniałe święto w pracowniach fizycznej i informatycznej wydrukowano kolorowe serducha dla uczniów.

 

🐣🐇🌷Wielkanocna matematyka ekologicznie🌷🐇🐣

Zapraszamy na fotorelację z przedświątecznej lekcji matematyki, na której uczniowie klasy 4c świetnie się bawili przygotowując ozdoby świąteczne z motywami matematycznymi

***Wesołych Świąt***

 

 

 

 

 Świtątecznie w 2b

Przygotowując się do świąt klasa 2b wybrała się na poszukiwania Zająca. Zwierzaki wydrukowane na drukarce 3D ( program Laboratorium Przyszłości) ukryły się na boisku szkolnym. W kilka minut zostały wszystkie odnalezione! Za dobrze wykonane zadanie w sali na uczniów czekały miłe niespodzianki przygotowane przez Zajączka. 

 

 Projekt: "Z sercem na dłoni..."

opis tutaj

Zajęcia z wychowawcą w klasie 6b

Na lekcji wychowawczej uczniowie klasy 6b wybrali się w naukową podróż. Wykorzystano zestawy zakupione w ramach projektu Laboratorium Przyszłości oraz szachy, które wydrukowano dla uczniów w drukarce 3d.

Pojedynek umysłów - II Międzyklasowy Turniej Szachowy 

Na zajęciach koła fizycznego rozegrano  II Międzyklasowy Turniej Szachowy.

W tym roku zwycięzcą  został Fryderyk Picard z klasy 8a, który obronił zeszłoroczny tytuł. Drugie  miejsce wywalczył Paweł Szychowski z klasy 7b, a trzecie - Ignacy Kozakiewicz z klasy 5a.

GRATULUJEMY !!!

Szachy szkolne zostały wydrukowane przez uczniów na drukarce 3D.

 

 

Co to jest powietrze?- projekt klasy 2b

Co to jest powietrze? Skąd wiemy o istnieniu powietrza? Jak wygląda powietrze? Gdzie znajduje się powietrze? Szukając odpowiedzi na te pytania uczniowie klasy 2b przeprowadzili kilka eksperymentów. Do jednego z nich wykorzystali samochód, który poruszał się dzięki balonowi, a dokładnie to powietrze wydobywające się z balonika poruszało pojazd. Samochód wydrukowany został w drukarce 3D ( program Laboratorium Przyszłości)

 

PROJEKT KLASY 2b

Tangram to chińska łamigłówka składająca się z siedmiu elementów w postaci figur geometrycznych. Figury te powstały przez rozcięcie kwadratu. Celem łamigłówki jest ułożenie obrazka z posiadanych figur na podstawie kształtu jego konkurów. Istnieje co najmniej 6500 możliwych wariantów. Dzięki drukarce 3D z programu Laboratorium Przyszłości, na której zostały wydrukowane tangramy,   klasa 2b starała się ułożyć jak najwięcej wariantów tej łamigłówki tworząc również własne wzory.

 

 

 

 

Początek strony